Gruppträning

GRUPPTRÄNING

BOKNING AV PASS SKER I EN PÄRM PÅ GYMMET!

Schema gruppträning med start 10/9-2018.
Måndag:
HIT- training: 16:45 Therese
Cykel Core: 18:00 Emelie

Tisdag:
Sluten grupp: 17:30 Erika Markusson
Yoga flow: 20:00 Erika Lindqvist

Onsdag:
HIT-training: 16:45 Therese
Train like a fighter: 19:00 Jack ( Börjar i oktober med Jack som är dekorerad boxare och mma utövare från England)

Torsdag:
Tabata: 12:00 Erika Markusson
Sluten grupp: 17:30 Erika Markusson

Söndag:
Move: 18:00 Wendy/ Sara
Skivstång: 19:00 Nellie ( Börjar senare under hösten)
Utöver detta så kommer renodlad boxningsträning med teknik och fotarbete tillkomma. Jack kommer att hålla i dessa pass. Vi ska planera hur det ska gå till när han flyttar hit. Ulrika kommer att köra Step sista söndagen varje månad. Tiden för detta kommer att vara Söndagar kl 14:00.

AVBOKNING
Avbokning av pass ska ske snarast möjligt, dock senast 11:00 samma dag som passet. Vid färre än fyra anmälda kommer passet att ställas in, kontakt tas i sådant fall med dig som berörs!

Den som avbokar sig för sent/uteblir från passet kommer att få böta 70 kr, detta ska betalas innan man skriver upp sig på ett nytt pass!

PASSBESKRIVNING
Body Pump:
Ett viktbaserat gruppträningsprogram, där hela kroppen körs igenom. Skivstång används i nästan alla övningar och vikten kan ändras från 2 kg – 32 kg. Passar både nybörjare och avancerade. Varje kvartal byts musik och övningar ut. (60 minuter)

Boxing:
Slag och sparkar i olika kombinationer, i högt tempo. Vi använder oss av handskar och mitsar och under större delen av passet arbetar vi i par. Bra för förbränning, kondition och musklerna. (60 minuter)

Crossfit:
Ett av veckans tuffaste pass. En blandning av styrkeövningar och konditionsövningar. (60 min)

Cirkelträning:
En blandning mellan styrkeövningar och konditionsövningar. Högt tempo, omväxlande övningar och korta pauser. (60 min)

Cykel:
Inomhuscykling med hög intensitet i olika intervaller. Bra konditionsträning, som kan utföras av både nybörjaren och den vane motionären. (60 min)

Step:
Ett danspass där man jobbar upp och ner på en stepbräda. Innehåller också lite styrketräning. Bra för kondination, koordination och styrka. (60 min)

YogaFlow:
En fri vinyasa/poweryoga där stärkande övningar kombineras med andning. Passet har inslag av tai chi och pilates och passar från nybörjare till avancerad. (60 min)

FRÅGOR/FUNDERINGAR
Vid frågor, funderingar, önskemål etc. vänligen maila på exercisegym@gmail.com eller kom förbi gymmet!